Miguel Santana
"we hebben een eigen diagnostische methode ontwikkeld, die snel, klantvriendelijk en kwalitatief goed is."
Marlika Krab
"GGZ Santana teams zijn met opzet kleinschalig om korte lijnen tussen de behandelaars te houden"
Professioneel
Al onze behandelaars zijn HBO- of universitair opgeleid

De cliëntenraad behartigt uw belangen!

  

De cliëntenraad is op zoek naar nieuwe leden!

 

De cliëntenraad is er voor jou
Denk je ook wel eens: GGZ Santana zou de cliënten nog beter kunnen helpen. Heb je daar ideeën over?
Vind je het leuk om een bijdrage te leveren aan de kwaliteit van de dienstverlening? Misschien is de cliëntenraad dan iets voor jou! Zo kun je als cliënt andere cliënten helpen.

 

 

Wat levert het werk in de Cliëntenraad je op?

Je kunt op verschillende gebieden ervaring opdoen. Je krijgt ook inzicht in alles wat er speelt binnen een instelling als GGZ Santana. Er zijn mogelijkheden om workshops te volgen om je taken goed uit te kunnen voeren. Door actief te worden binnen de raad leer je veel en daarvan groei je ook als mens. Het is natuurlijk ook een mooie aanvulling voor je cv. Daarnaast kan het je waardevolle contacten opleveren. We voelen ons gewaardeerd door bezig te zijn voor de raad. Naast dat we serieus met onze taak bezig zijn is er ruimte voor een goed gesprek en gezelligheid. Een prettige sfeer is voor ons heel belangrijk!

Wij geven advies
De cliëntenraad heeft als doel de belangen te behartigen van alle cliënten. Wij evalueren de dienstverlening van GGZ Santana. We doen – gevraagd en ongevraagd – verbetervoorstellen, om de zorgverlening nog effectiever te maken.
De cliëntenraad bestaat uit cliënten of voormalige cliënten van GGZ Santana. Ook als partner van een cliënt kun je lid worden.

Signaleren
Door contacten met de cliënten krijgen we inzicht in hoe het zorgaanbod verbeterd kan worden. Vanuit ons enthousiasme en betrokkenheid proberen we op de hoogte te blijven van ontwikkelingen op het gebied van de zorg én de medezeggenschap.

Overleg
Eens per maand komen we bijeen en bespreken de aandachtspunten. We hebben ook regelmatig overleg met het management; zo proberen wij in goed overleg een bijdrage te leveren aan een optimale dienstverlening.

Terugkoppeling
Dit kan op verschillende manieren plaatsvinden, via een informatiebijeenkomst, een nieuwsbrief, een stuk in het jaarverslag of op de website.

*Voor individuele klachten is een klachtenfunctionaris aangesteld. Informatie hierover vindt u op de website van GGZ Santana.

 

Rechten en plichten

De cliëntenraad mag advies geven over alles wat met de zorgverlening te maken heeft. In een aantal gevallen heeft de raad verzwaard adviesrecht. Dat betekent dat de directie het advies niet zomaar naast zich neer kan leggen. Ook dient het management de cliëntenraad bij diverse zaken om advies te vragen.

 

Wil je meepraten in de Cliëntenraad?

Ben jij een goede luisteraar, niet bang om te vergaderen en heb je zin om iets te leren? Zet je dan in voor de Cliëntenraad! Wij kunnen altijd versterking gebruiken. Meld je aan voor een vrijblijvend kennismakingsgesprek.
Wil je gewoon een aantal ideeën met ons delen? Je bent altijd welkom om aan te schuiven bij een vergadering.

Je kunt de ons bereiken per mail (clientenraad@ggzsantana.nl) of een terugbelverzoek doen via het secretariaat van GGZ Santana 085-3012430

Leden cliëntenraad:

Mariëlle Edes
Hinkje Post
Henny Bergsma
Bea Lip

 

 

Aktueel nieuws

  • 2024
    • Huidige wachttijden

      Op dit moment zijn de wachttijden voor een eerste afspraak binnen de SGGZ en voor de BGGZ:  Locatie Heerenveen: 7,5 maanden (225 dagen) Locatie Leeuwarden:  7,5 maanden (225 dagen) Locatie Groningen: 4 maanden (125 dagen) Poli Niet-Aangeboren Hersenletsel: tijdelijke stop.  Poli Jeugd (16 en 17 jarigen): 3 maanden (90 dagen)  Bijgewerkt op...

      Lees meer …

  • 2023
    • GGZ Santana start per januari 2024 in Groningen!

      Hierbij melden wij u, dat GGZ Santana per januari 2024 een vestiging in de stad Groningen opent, adres Laan Corpus den Hoorn 108, 1e etage.

      Lees meer …

    • No show beleid aangepast per 15 juli 2023

      Met ingang van 15 juli 2023 wordt het no show beleid van GGZ Santana aangepast. Wat is een no show? Het is belangrijk voor de continuïteit van uw behandeling, dat u op tijd verschijnt bij de geplande afspraken met uw behandelaar. Mocht het niet lukken om op de afspraak te verschijnen, dan dient u deze, minstens 24 uur van te voren, af te zeggen via info@ggzsantana.nl of 085-3012430. Het is belangrijk dat u afzegt bij het secretariaat en niet rechtstreeks bij uw behandelaar! Heeft u de afspraak...

      Lees meer …

  • 2021

Marlika Krab:

"GGZ Santana teams zijn met opzet kleinschalig om korte lijnen tussen de behandelaars te houden"